jag går bara ner mig.

"Alla visste att det var vi, alla lärare på våra skolor, släkt, vänner, familj och andra som fanns runt omkring oss. Din hand passade utmärkt i min, och det fanns ingenting som doftade bättre än din halsgropJag älskade hur ditt hår alltid stod åt alla håll, hur du alltid lyckades snubbla på andras fötter, sättet du gestikulerade när du diskuterade någonting du verkligen brann för, hur underbar din röst var när du var alldeles nyvaken, jag älskade hur du alltid kröp nära mig i sömnen och mumlade något ohörbart, men framförallt älskade jag dig för att du var du och för att jag var jag, och för att vi tillsammans bildade ett vi. Ett oslagbart vi, något som jag aldrig trodde skulle försvinna. Jag kände att det enda jag behövde resten av mitt liv var att ligga i samma säng som dig, lyssna till samma regn, med mina händer i ditt hår, och dina läppar mot mina."

 

Utdrag ur min novell, ge mig feedback tack? :) 


Kommentarer
Postat av: Lina Parling

öj! utdraget ut novellen var jätte bra, det som var bra var att för det första fick man verkligen känna kännslan av personen i fråga, hur hon kännde och hur allt ljusnade till och bara dom excisterade, och det är helt underbart beskrivet dom kännslor hon känner. Man kunde känna hur personen ville uttrycka sina kännslor i ord och bara stanna tiden och uppleva livet tillsammans med personen hon älskar. Det som är skrivet berättar vad som pågår utan att få läsaren att kunna sluta och vet allt, utan har ett ständigt intresse dragande till texten och de kännslomässiga beskrivningarna.



2008-12-05 @ 19:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0