10 oktober

Idag var en kort skoldag, slutade redan klockan 11 och det var riktigt skönt. Efter skolan följde jag med Angelica hem och vi la oss i hennes säng och lite senare kom även Frida. Vi läste sexnoveller och pratade medans vi väntade på att klockan blev 14:50 så vi kunde ta tåget hemåt.
Senare gick vi till Direkten så jag kunde köpa Festis och lite plockgodis till kvällen.
Tågresan hem var dryg med dryga människor, fast Frida livade upp stämningen, som vanligt.

När jag kom hem åt jag mat, sen hängde jag upp en tvätt. Fan vad jag hatar att tvätta, ska aldrig mer vänta tills hela golvet täcks av kläder. Det blir bara jobbigare. Ett löfte till mig själv alltså.
Efter jag hade hängt klart tvätten tog jag med mig lillasyster ut och fotade hösten lite, tog mig i kragen för första gången på länge. Jag har velat fota hösten länge, men jag har aldrig haft orken riktigt. Bilderna kanske inte håller så hög kvalitet, och jag känner mig egentligen inte alls speciellt nöjd, men det duger iallafall. Det syns att det är höst, och det är väl det som räknas.
Och eftersom det alltid ska krångla när man vill ladda upp bilder på bloggen så kan jag tyvärr inte bjuda på ett smakprov som jag hade tänkt mig från första början.

Ikväll ska jag bänka mig framför tv:n och titta på min lilla favorit på Idol, Johan Palm. Han är nog den charmigaste 16åringen jag sett. Det är han som gör Idol sevärt i år. Visst, han kanske inte har den bästa rösten, men han har utstrålningen, charmen och scennärvaron. Och det är det som väger tyngst hos mig. Efter Idol blir det nog någon film, fast jag brukar alltid vara sjukt seg på fredagar så jag kanske till och med somnar direkt efter Idol. Den som lever får se.

Nu ni, nu ska jag kissa.
Peace
/eveliten 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0