30 september

Snart är det slut på september, och då börjar oktober. (Ja, se vad jag kan månaderna).
I oktober är det arvikamârten och en viss kille fyller år. Spännadespännande!
Jag har nog inga större planer för oktober, det får bli som det blir. Jag vill bara vara nöjd.
Då skulle jag må bra.


I söndags införskaffade jag årets höstjacka och lite annat småplock, blandannat hårfärg. Så det blev ett antal blekningar på mitt snart förfallna hår. Men jag gillar att byta färg, fast nu ska jag faktiskt stanna vid blond ett tag. En eller två blekningar till kanske det blir, sen får det vara bra för den här gången.
Efter ha dödat några timmar i Karlstad och sedan hemma, åkte jag tåget till Sunne där jag träffade Frida. Vi hade myskväll och hon gjorde soppa åt mig. Vi åt också chokladpudding och Ben & Jerrys, hur mums som helst kan jag få lov att tala om.
Ben & Jerrys är verkligen pms-glass, skulle kunna tänka mig att det är det bästa sättet att bota en pms:ig tjej som jag. Har dock inte prövat om det funkar än, men det ska jag göra nästa gång jag hamnar i den perioden minsann.
Vi bestämdes oss för att dygna, men vi orkade bara fram till 04:30 ungefär sen gav vi upp.

På måndagen bestämde vi oss för att ge oss själva lite sovmorgon, och kom till skolan 10:00 istället för 08:20 som vi började egentligen. Det var skönt. I skolan gör vi ingenting vettigt känns det som. Häckar framför datorerna och dödar timmar ungefär. Jag blir rastlös och trött, och vill bara hem.
Efter skolan gick jag och Frida ner till Sunne och handlade massa mat. Eller det blev inte så mycket mat, mest än massa kvällsmys såsom: tortillachips, coca cola, gott & blandat, m&m's  och juice. Vi träffade Angelica som följde med hem till Frida och åt tortellini med ostsås. Värsta supergott var det, och jag var utsvulten.
På kvällen såg Frida och jag Idol, Älskade låtsas-bäbis och Berny Pålssons dokumentär, (som inte höll lika hög kvalitet som jag hade hoppats på). Vi skulle även se 27 dresses men det slutade med att jag somnade och sen stängde Frida av datorn.

Idag ringde aldrig väckarklockan så vi fick ofrivillig sovmorgon ungefär en timme, men jag klagar inte. Dock var jag väldigt stressad imorse och kände inte för att komma försent ännu en morgon. Så jag ryckte upp Frida ur sängen och fick oss klara på ungefär en kvart. Duktigt av mig!
I skolan fixade vi ÄNNU mera med våra texter till tidningen vi ska trycka, och jag har börjat tröttna på det. Jag kände mig klar och nöjd redan för en vecka sen, men måste fortfarande sitta och finjustera och ändra och fixa. Tycker inte det är speciellt skoj alls. Bläh!
Nu ska jag nog sova en stund, det har inte blivit mycket sömn de här nätterna hos Frida.

peace
/eveliten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0